Πρώην επικεφαλής των Ελβετικών Σιδηροδρόμων: «Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»!
Μια απίστευτη αποκάλυψη έκανε το δίκτυο Investigate Europe, το οποίο αποτελείται από δημοσιογράφους από 11 ευρωπαϊκές χώρες. Περιγράφει το πώς έρχονται μετά δόξης και τιμής στην Ελλάδα, τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία ως ασύμφορα και επικίνδυνα!
Από τον πρόλογο κιόλας του άρθρου, καταλαβαίνει κανείς το τι πρόκειται να ακολουθήσει:
«Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι λειτουργούν όλα τα ελληνικά επιβατικά τρένα από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα. ‘Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα’, λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι.
Γιατί, λοιπόν, αυτό το τρένο – που έχει βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο επιβάτες στο παρελθόν – αποκτά νέα πνοή;»
Τα όσα αναγράφονται στο άρθρο, είναι σοκαριστικά και προκαλούν πολλές απορίες, αλλά και ανησυχίες…
Διαβάστε το πραγματικά αποκαλυπτικό άρθρο:
Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 — που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία –‘Pannenzug’, που σημαίνει «τρένο βλάβης». Εν τω μεταξύ, ο ιστότοπος που κατέγραψε τα προβλήματά του ονομάζεται CessoAlpino, που σημαίνει (σε κομψή μετάφραση) «Αλπική τουαλέτα».
Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης, της πιο σημαντική διαδρομή στη μεσογειακή χώρα.
«‘Η συμβουλή από την Ελβετία’: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990. «Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει.
Όμως η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις, ούτε να επιλέξει ποιο υλικό κυκλοφορεί στις γραμμές της, αφότου οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές της. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ.
Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». Αυτή είναι ασυνήθιστα δυνατή γλώσσα από ένα μέλος μιας συντηρητικής κυβέρνησης. Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να επιδοτεί την ιταλική εταιρεία με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την εκτέλεση ορισμένων
διαβάστε την συνέχεια στην πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου