«Χαμός» στην Αυστραλία με τα F-35: «Δώσαμε 16,6 δισ. δολάρια & δεν πετάνε;»
Σάλος έχει προκληθεί στην Αυστραλία από
την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του στόλου μαχητικών αεροσκαφών
πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35.
Όπως μετέδωσαν τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενο
τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Άμυνας
της χώρας, οι συνολικές ώρες πτήσης που προβλέπεται να πραγματοποιήσουν τα stealth μαχητικά της RAAF μειώθηκαν κατά 25% για το φετινό οικονομικό έτος.
Με
απλά λόγια, τα F-35 θα πετάξουν λιγότερες ώρες το 2022, κάτι που έχει
ενοχλήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αντιπολίτευση που εξαπέλυσε «πυρά»
κατά της κυβέρνησης.
Το ζήτημα αυτό θα απασχολήσει και την Ελλάδα όταν κάποτε προχωρήσει στην αγορά τους.
Συνεχόμενη μείωση στις συνολικές ώρες πτήσης των μαχητικών
Οι Εργατικοί κατηγόρησαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας
της Αυστραλίας ότι προχώρησαν σε ένα «προβληματικό» εξοπλιστικό
πρόγραμμα αξίας 16,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια των
προηγμένων αεροσκαφών και ζήτησαν εξηγήσεις από τον Υπουργό Άμυνας,
διότι δεν θα πετάνε αρκετά τα μαχητικά.
Σε σχετική ανακοίνωση που
εξέδωσαν υπογραμμίζουν πως προκαλεί τεράστια ανησυχία για την άμυνα της
χώρας, το γεγονός ότι τα F-35 θα πετούν χιλιάδες ώρες λιγότερες από όσα
είχαν προγραμματιστεί».
Σύμφωνα με την έκθεση, οι προβλεπόμενες ώρες πτήσης των
stealth μαχητικών μειώθηκαν από 11.813 ώρες πτήσης σε 8.773 ώρες πτήσης,
ενώ ακόμα αποκαλύφθηκε ότι για τα τρία επόμενα οικονομικά έτη (2022-23,
2023-24 και 2024-25) οι συνολικές ώρες πτήσης μειώθηκαν κατά 17%, 14%
και 13% αντιστοίχως.
Η τεράστια αυτή πολιτική αντιπαράθεση και διαμάχη «ξέσπασε»
εν μέσω της στρατηγικής στρατιωτικής συνεργασίας ανάμεσα στην Αυστραλία,
τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, υπό το πρίσμα της περιβόητης συμφωνίας
AUKUS, που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων και την αποτροπή και ανάσχεση
της κινεζικής επεκτατικότητας.
Το ότι ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα κόστισε
16 δισεκατομμύρια δολάρια και τελικά το οπλικό σύστημα δεν
χρησιμοποιείται στο βαθμό που απαιτείται, είναι όντως ένα τεράστιο
πολιτικό και επιχειρησιακό ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου