«Νέκρωσαν» οι σιδηρόδρομοι στην Πολωνία – Μεγάλα προβλήματα και σε Ιταλία – Τσεχία: Ρωσική κυβερνοεπίθεση;
Σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις αν ισχύει ότι πίσω από την “νέκρωση” του σιδηροδρομικού δικτύου της Πολωνίας οφείλεται σε ρωσική κυβερνοεπίθεση. Το ΝΑΤΟ πάντως δεν έχει παρει θέση φοβούμενο ίσως κλιμάκωση.
Μάλιστα
η κυβέρνηση της Βαρσοβίας συνέστησε και ομάδα διαχείρισης κρίσης κάτι
που σημαίνει ότι μάλλον δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι γραμμές τρένων σε Τσεχία και Ιταλία που επίσης ανέφεραν προβλήματα.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πολωνίας τέθηκε εκτός λειτουργίας καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας κατέρρευσε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί σχεδόν το σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
“Nέκρωσε” το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πολωνία
Πιο
αναλυτικά, η σιδηροδρομική εταιρεία PKP PLK ανακοίνωσε πως 19 από τους
33 σταθμούς ελέγχου με εξοπλισμό LCS Alstom (πρώην Bombardier) δεν
λειτουργούν. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως “νέκρωσε” το σιδηροδρομικό
δίκτυο.
Το πρόβλημα αφορά περίπου 820 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής.
Η πρώτη ανακοίνωση ανέφερε πως “μια ντουζίνα κέντρων ελέγχου LCS δεν λειτουργούσαν με συνέπεια να μην μπορεί να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Στόχος τώρα είναι η διασφάλιση της ασφάλειας και η ενημέρωση των ταξιδιωτών για την κατάσταση” τόνισε η εταιρεία διαχείρισης του δικτύου της Πολωνίας. Επίσης πρόσθεσε ότι:
“Μεταξύ
3:30 και 4:00 σημειώθηκε βλάβη των συσκευών ελέγχου της κυκλοφορίας σε
19 τοπικά κέντρα ελέγχου στην Πολωνία. Η βλάβη νέκρωσε περίπου 820
χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών. Πολλά τρένα θα καθυστερήσουν και θα
ακυρωθούν σήμερα.”
19 από τους 33 σταθμούς ελέγχου δεν λειτουργούν
Όπως εξήγησε ο
εκπρόσωπος της εταιρείας PKP PLK, η βλάβη επηρέασε 19 από τους 33
σταθμούς ελέγχου LCS, στους οποίους είχαν εγκατασταθεί συσκευές Alstom
(πρώην Bombardier).
Επί του παρόντος, οι περιοχές των σταθμών
ελέγχου LCS επανδρώνονται τοπικά από υπαλλήλους ώστε να καταστεί δυνατή η
χειροκίνητη λειτουργία των τρένων.
Σύμφωνα με τις
πληροφορίες , μεταξύ των δεκάδων μη λειτουργικών κέντρων ελέγχου LCS
είναι οι σταθμοί σε Konin, Wrocław, Tczew, Skierniewice, Siedlce,
Czechowice-Dziedzice, Terespol, Grodzisk Mazowiecki, Gdynia, Bolesławiec
και Węgliniec.
Η εταιρεία διαχείρισης ανέφερε ότι η
κατάρρευση επηρέασε κυρίως τους σιδηροδρομικούς άξονες από την
Κρακοβία, μέσω Opole, Wrocław προς Węgliniec, στη συνέχεια στην περιοχή
του Koluszki, τη γραμμή E20 από τη Βαρσοβία προς το Konin και τη γραμμή
Νο. 9 από τη Βαρσοβία προς το Gdańsk.
“Μεγάλης κλίμακας κυβερνοεπίθεση”
“Δεν
μπορούμε να αποκλείσουμε μια τέτοια ενέργεια. Αυτό θα αποτελέσει
αντικείμενο περαιτέρω έρευνας. Έχει συσταθεί ήδη ομάδα κρίσης” απάντησε ο επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, Skubiszyński, στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν η Πολωνία δέχτηκε κυβερνοεπίθεση.
“Υπάρχουν πληροφορίες πως έγινε κυβερνοεπίθεση καθώς παρόμοια προβλήματα λαμβάνουν χώρα και στην Τσεχική Δημοκρατία, σημειώνει ο Andrzej Kozłowski από το GeekWeek .
“Λαμβάνοντας
υπόψη την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και το γεγονός ότι πριν από
δώδεκα μέρες πριν έγινε μια επίθεση στους σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας,
η οποία επιβράδυνε τη μεταφορά δυνάμεων του ρωσικού στρατού στην
Ουκρανία, είναι πιθανή μια κυβερνοεπίθεση στην Πολωνία” προσθέτει, τονίζοντας ότι «ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγική μεταφορών».
“Εάν επιβεβαιωθούν οι υποψίες, θα είναι η πρώτη κυβερνοεπίθεση τέτοιας κλίμακας σε υποδομές ζωτικής σημασίας στην Πολωνία” συνοψίζει ο ειδικός.
Ένα άτομο που γνωρίζει το παρασκήνιο της βλάβης στην Πολωνία προσθέτει:
“Υπάρχουν
τρία συστήματα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Πολωνία.
Η αποτυχία αφορά έναν από αυτούς. Το όνομά του είναι Bombardier.
Κυβερνοεπίθεση; Δεδομένου ότι το ίδιο συμβαίνει και στην Τσεχία, είναι
πιθανό. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια διαφορετική ιστορία” ανέφερε διατηρώντας την ανωνυμία του.
Προβλήματα και στην Ιταλία – Ανακοίνωση TRENITALIA
Στην
Ιταλία, η σιδηροδρομική εταιρεία TRENITALIA εξέδωσε προειδοποίηση
λέγοντας ότι η διακοπή του συστήματος ελέγχου έχει προκαλέσει μεγάλα
προβλήματα στη βασική γραμμή Ρώμης-Φλωρεντίας.
“Πολλά
τρένα αντιμετώπισαν καθυστερήσεις έως δύο ώρες ή ακυρώθηκαν τα
δρομολόγια λόγω προβλημάτων στο κεντρικό σύστημα ελέγχου υπολογιστών” ανέφερε η ιταλική κρατική υπηρεσία σιδηροδρόμων.
Το
πρόβλημα επιδιορθώθηκε μέχρι το μεσημέρι με την κυκλοφορία των τρένων
να αποκαθίσταται σταδιακά και οι καθυστερήσεις να συρρικνώνονται
Που οφείλεται το σφάλμα – Τί είπε η εταιρεία
Η
εταιρεία υποδομής Alstom ανέφερε σε δήλωση της ότι οι καθυστερήσεις της
Πέμπτης στον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο και στην Πολωνία οφείλονταν σε
σφάλμα υπολογιστή στο λογισμικό σηματοδότησης που παρείχε η Bombardier Transportation.
Η Alstom είπε ότι η δυσλειτουργία δεν ήταν αποτέλεσμα κυβερνοεπίθεσης και ότι η ασφάλεια των επιβατών δεν κινδυνεύει.
Πηγή
στην υπηρεσία κυβερνοασφάλειας της Ιταλίας είπε στο Associated Press
ότι το πρόβλημα ήταν σφάλμα πληροφορικής φύσεως και όχι οποιαδήποτε
εξωτερικής εχθρικής ενέργειας. Η πηγή μίλησε ανώνυμα επειδή δεν είναι
εξουσιοδοτημένη να μιλήσει δημόσια για το θέμα.
Η Alstom ανέφερε ότι το ίδιο πρόβλημα επηρέασε τα σιδηροδρομικά συστήματα σε Ταϊλάνδη και Ινδία.
Δημοσιογράφοι
του AP στην Ινδία παρατήρησαν κάποια αναστάτωση σε μερικά σιδηροδρομικά
δρομολόγια το πρωί της Πέμπτης, αλλά τα πράγματα είχαν επανέλθει στο
κανονικό από το απόγευμα.
Αξίζει να τονίσουμε ότι η Alstom
κατέχει μερίδιο 20% στην Transmashholding (TMH), τη ρωσική εταιρεία
παροχής μηχανών έλξης και σιδηροδρομικού εξοπλισμού.
Οι
μελλοντικές επιχειρηματικές επενδύσεις στη Ρωσία έχουν “παγώσει” και
έχουν ξεκινήσει συνομιλίες για μια συνεργασία μεταξύ της Alstom και της
ουκρανικής σιδηροδρομικής εταιρείας UZ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου